Suomen Biljardiliitto ry. » Resulttia Solutions -junnubilisliiga » Liminka

Alle 18-vuotiaiden poikien ja tyttöjen kolmihenkisillä joukkueilla pelattava biljardisarja, jota on mahdollista pelata myös Limingassa!

ESITTELY | LIIGAINFO | JOUKKUEET | OTTELUOHJELMAT | SARJATAULUKOT | RANKINGLISTAT | TIEDOTTEET | FOORUMI

Tiedotteet » Liminka » Limingan liigatiedotteet 2015-2016

Kutsu Limingan junnubilisliigaan 2015-2016

Mika Salonen

Tiedotteen julkaisuajankohta: to 23.04.2015 18:34

Ylös

Suomen Biljardiliitto ry:n alaisessa Resulttia Solutions -junnubilisliigassa pelataan 8-palloa alle 18-vuotiaiden kolmihenkisillä joukkueilla. Liigatoimintaa järjestetään Suomen kaikissa kunnissa. Limingan junnubilisliigassa joukkueet pelaavat kaikki ottelunsa arki-iltaisin Limingassa. Joukkueiden ilmoittautumisia vastaanotetaan 30.09.2015 saakka. Kausi alkaa lokakuussa 2015 ja päättyy keväällä 2016, jolloin ratkaistaan mestarijoukkue sekä palkitaan parhaat joukkueet ja pelaajat. Tervetuloa!

Joukkueiden ja pelaajien osallistumisoikeus

Limingan liigaan voi osallistua mikä tahansa ryhmä, jolla on Limingassa nuorille soveltuva kotipelipaikka ja siellä biljardipöytä, täysi-ikäinen yhteyshenkilö ja vähintään kolme alle 18-vuotiasta pelaajaa. Pelipaikka voi olla esim. kunnan nuorisotalo, seurakunnan nuorisotila, koulu tai biljardisali. Joukkueita saa olla useita samasta pelipaikasta. Joukkueen nimi määräytyy sen kotipelipaikan mukaan (esim. Multisilta 1).

Joukkuetta edustaa ottelussa kolme pelaajaa, mutta kauden aikana pelaajia saa olla rajattomasti. Pelaajien nimiä ei tarvitse ilmoittaa ennen kauden alkua. Pelaaja ei saa vaihtaa joukkuetta kauden aikana. 18 vuotta täyttävä pelaaja voi edustaa joukkuettaan kauden loppuun asti, jos hän on ollut 17-vuotias kauden ensimmäisessä ottelussaan.

Sarja- ja ottelusysteemi

Liiga on sarjamuotoinen. Alku- eli runkosarja alkaa lokakuussa 2015 ja päättyy keväällä 2016. Runkosarja muodostuu ennen joulua pelattavasta syyskaudesta ja vuoden alkupuolelle ajoittuvasta kevätkaudesta. Saman alkulohkon joukkueet kohtaavat joukkuemäärästä riippuen 1-8 kertaa. Otteluita joukkueella on enintään yksi viikossa ja kauden aikana vähintään kuusi. Puolet otteluista on omassa kotipelipaikassa ja puolet vieraissa vastustajien pelipaikoissa.

Kussakin sarjapelissä joukkuetta edustaa kolme pelaajaa. Tarvittaessa kahdellakin saa pelata. Jokainen pelaaja pelaa yhtä vastajoukkueen pelaajaa vastaan. Peliparit arvotaan ja ne kirjataan ottelupöytäkirjaan, johon myös peli- ja erätulokset merkitään.

Kukin arvottu pelipari pelaa 8-palloa virallisilla säännöillä, systeemillä paras kolmesta (kahteen erävoittoon). Ennen peliä pelaajat teikkaavat. Teikkauksen voittanut pelaaja saa päättää, kumpi pelaaja lyö ensimmäisen erän aloituslyönnin. Muut erät aloittaa edellisen erän voittanut. Peliparin peli voi päättyä erätulokseen 2-0, 2-1, 1-2 tai 0-2.

Kun kaikki arvotut peliparit ovat pelanneet pelinsä, koko ottelu voi päättyä esim. pelitulokseen 3-0 erien ollessa 6-0. Ottelun voitosta saa kolme pistettä ja tasapelistä yhden pisteen. Tasapeli on mahdollinen vain silloin, jos toisella joukkueella on vain kaksi pelaajaa.

Otteluajankohdat ja niiden määräytyminen

Ottelut pelataan arki-iltaisin. Viikonpäivistä, jolloin liigaottelut pelataan, ja otteluiden alkamisajoista joukkue voi liigaan ilmoittautuessaan esittää toivomuksensa. Toivomukset huomioiden liigajärjestäjät laativat otteluohjelmat ja toimittavat ne joukkueille.

Ottelutahti on enintään ottelu viikossa, väliviikkojakin on. Otteluita voidaan siirtää.

Tulosten ilmoittaminen ja Internet-tulospalvelu

Ottelun päätyttyä kotijoukkueen tulee ilmoittaa tulokset ottelupöytäkirjassa mainittuun sähköpostiosoitteeseen. Näin tulokset saadaan tulospäivittäjille ja Internet-tulospalveluun.

Limingan Resulttia Solutions -junnubilisliigan Internet-sivuston http://www.junnubilisliiga.fi/liminka/ monipuolinen tulospalveluosio sisältää otteluohjelmat ja -tulokset sekä sarjataulukot, pelaajien rankinglistat ja paljon muuta. Tilastoja ja taulukoita on jokaisesta ottelusta, joukkueesta ja pelaajasta. Niitä on mahdollista hakea tietyltä päivältä ja myös hakusanoilla.

Liigafinaalit sekä palkinnot joukkueille ja pelaajille

Liigakausi päättyy keväällä 2016. Jos joukkueita on enemmän kuin kaksi, pelataan liigafinaalit runkosarjan voittajajoukkueen kotipelipaikassa (ensisijaisesti) tai paikallisella biljardisalilla. Joka tapauksessa parhaat joukkueet ja rankinglistan parhaat pelaajat palkitaan liigajärjestäjien toimittamilla palkinnoilla. Tarkempi systeemi selviää, kunhan kaikki joukkueet ovat ilmoittautuneet liigaan.

Joukkueen ilmoittautuminen ja osallistumismaksu

Joukkueen ilmoittautuminen liigakauteen 2015-2016 tapahtuu Internetissä. Joukkue voi 30.09.2015 saakka ilmoittautua Limingan liigaan Internet-osoitteessa http://www.junnubilislii ga.fi/liminka/ilmoittautuminen.shtml.

Osallistumismaksu on 50 €/joukkue. Maksu kattaa kauden pelit ja Biljardi-lehden. Muita maksuja ei kerätä. Osallistumismaksu laskutetaan, kun varmistuu, että Limingan liigaan ilmoittautuu vähintään kaksi joukkuetta ja liigakausi näin ollen järjestetään.

Lisätietoja Limingan junnubilisliigasta

Lisätietoja Limingan liigasta: http://www.junnubilisliiga.fi/liminka/

Kattavan tulospalvelun ja ilmoittautumislomakkeen lisäksi Limingan Resulttia Solutions -junnubilisliigan Internet-sivustolla ovat liigaopas, tiedotteet, joukkueiden yhteystiedot, ottelupöytäkirjat joukkueille ja ottelusiirtolomake. 8-pallon viralliset säännöt löytyvät Tiedotteet-sivulta. Sivustolla toimivalla keskustelupalstalla voi keskustella junnubilisliigasta ja muusta junioribiljardista.

Lisätietoja: Mika Salonen / Resulttia Solutions, puh. 045 277 8527

Kaikki tiedotteet

Limingan liigatiedotteet

Huomioitavaa

Pienet kultaiset kuvakkeet kertovat, että otsikon mukaisesta aiheesta on tänään kirjoitettu.

317 kunnan ikioma junnubilisliiga

Suomen Biljardiliitto ry. (SBiL) on biljardin lajiliitto. Liitossa on satakunta jäsenseuraa, joissa on yhteensä tuhansia jäseniä. Jäsenseuroja on kattavasti ympäri Suomea.

Suomen Biljardiliiton alainen junnubilisliiga on alle 18-vuotiaiden oma biljardisarja. Liigaan on mahdollista osallistua kolmihenkisellä joukkueella missä Suomen kunnassa hyvänsä. Ottelut pelataan oman kunnan alueella. Pelipaikaksi kelpaa mikä tahansa nuorille sopiva tila, jossa on biljardipöytä.

Mukaantulo liigaan on vaivatonta. Tarvitaan vain biljardipöytä ja vähintään kolme pelaajaa. Aluksi joukkueet ilmoittautuvat liigaan ja maksavat osallistumismaksunsa. Ne saavat otteluohjelman, pelaavat ottelunsa ja ilmoittavat tuloksensa. Internet-sivuilta löytyvät 8-pallon säännöt, otteluohjelmat, tulokset ja tilastot. Kevään liigafinaaleissa palkitaan parhaat joukkueet ja pelaajat.

Tervetuloa junnubilisliigaan!

Toteutus: Resulttia Solutions